05. 12. 2017

Základné ingrediencie, ktoré nechýbajú v drinku žiadneho úspešného podnikateľa

Byť majiteľom vlastného biznisu má množstvo nesporných výhod. Stávame sa pritom sami sebe šéfom, sami si môžeme organizovať svoj vlastný čas i kalendár pracovných úloh. V neposlednom rade pritom môžeme premeniť sny na realitu a vášne na skutočnú profesionálnu kariéru.

Žiadny úspech neprichádza zo dňa na deň, ale je výsledkom sústavného úsilia a kombináciou množstva ďalších dôležitých faktorov, ktoré musia byť v rovnováhe. Niektoré črty však majú spoločné všetci úspešní podnikatelia. Niekoľko z nich si predstavíme aj v nasledujúcich riadkoch.

Inovatívna biznis myšlienka

Na štarte každého úspešného podnikania stojí určitá inovatívna myšlienka, s ktorou prichádzajú na trh jej nositelia. Ani ten najlepší marketing a pokrokové technológie totiž nezaručia úspech podnikania, ak je slabá samotná myšlienka v podobe produktu alebo služby.

Talent

V tomto prípade nemáme na mysli talent na určitú zručnosť. Schopnosť budovať značku totiž úzko súvisí s výberom nadšencov pre dané podnikanie. Niekedy stačí jedno zhnité koliesko vo vnútri tímu, ktoré spustí postupné zrútenie celej komunity. Je preto kľúčové vedieť si vybrať do tímu správnych ľudí. Ľudovo tomu hovoríme aj mať čuch na ľudí, s ktorými dokážeme spoločne vytvoriť veľké veci.

Sieť

Ani v tomto bode nemyslíme na žiadnu politickú stranu či dokonca rybárov. Keď hovoríme o sieti, tak jedine v súvislosti s budovaním kontaktov. Tie sú zásadné pre akékoľvek naše biznis fungovanie a podnikanie. Vrámci týchto vzťahov si ľudia pomáhajú navzájom a nachádzajú rôzne potenciálne prepojenia pre ďalší rast a rozširovanie svojich aktivít.

Tvrdá práca

Ak nie sme ochotní tvrdo pracovať, len veľmi ťažko niečo vybudujeme. Neznamená to však nespať, nejesť a nikam nechodiť. Najmä v začiatkoch podnikania je však tvrdá práca a oddanosť biznisu jedným z kľúčových aspektov jeho ďalšieho rozvoja a niekedy zahŕňa aj všetky v úvode spomenuté situácie.

Predaj

Na konci každého biznis úsilia je vždy predaj. Ak má podnikanie aj inú pridanú hodnotu, je to skvelé, ale na konci je vždy aj tak len predaj. Ak nie je, potom nejde o podnikanie, ale o charitu či iné podobné aktivity. Niekto múdry raz povedal, že lepšie je najprv spraviť a až potom byť perfektný. Snaha o perfekcionizmus je brzdou mnohých, a to nielen začínajúcich, podnikateľov. Ak chceme vedieť, či bude o náš produkt záujem, najlepšie to zistíme, keď ho začneme ponúkať na predaj. V tomto procese môžeme ďalej vylepšovať a inovovať v závislosti od reakcie trhu a danej cieľovej skupiny.

Ako sme už v úvode naznačili, každý úspešný biznis je pomyselným kokteilom viacerých dobre zvolených a v správnom pomere namiešaných ingrediencií. Každý z nás unikátny a preto je unikátne aj každé jedno podnikanie. Úspech iných je pre nás vždy veľkou inšpiráciou, každý z nás má však svoju vlastnú cestu a čo platí na jedného, na iného nemusí a naopak. Každý z nás najlepšie vie, kam smeruje a preto je cesta každého podnikateľa jedinečná. Držíme vám palce na tej vašej.

Galéria: