21. 11. 2018

TOP 5: Výber najlepších kníh o úspechu a vodcovských schopnostiach

Prevádzkovateľ jedného z najväčších internetových obchodov na svete, Amazon, zverejnil zoznam najlepších knižných diel zo sféry „Leadership & Success“. Každá z nich ponúka unikátny pohľad, čo v živote znamená byť skutočne úspešným a ako naplno využiť svoj potenciál na ceste za úspechom. Ponúkame výber piatich z nich.

 

1. Ako dosiahnuť súhlas (Roger Fisher, William Ury, Bruce Patton)

„Zásady úspešného vyjednávania.“

Kniha z pera troch amerických autorov sa hneď po vydaní v roku 2012 stala svetovým bestsellerom. Vyjednávanie je súčasťou bežného života ale i dobrého biznisu, čo autori dokazujú na názorných príkladoch. Vďaka popísaným metódam a návodom vo vyjednávaní tak dosiahnu svoj zámer a dosiahnu spokojnosť všetkých zúčastnených strán bez ohrozenia dobrých vzťahov.

 

2. Mať všetko hotovo (David Allen)

„Umenie produktivity bez stresu.“

Vyšla v 30 jazykoch a na našom trhu je dostupná v originály ale i češtine. Dáva veľmi užitočný návod na to, ako si zariadiť čas a dokonale skĺbiť prácu, koníčky, rodinu i oddych. Platí pre jednotlivcov, no metódu takisto uplatnilo aj mnoho zamestnávateľov vo svojich firmách, ktoré sa behom krátkeho času stali viac organizovanými a úspešnejšími.

 

3. Ako vyjednať viac (Stuart Diamond)

„Dosiahnite svoje ciele v pracovnom i osobnom živote.“

20 rokov skúmania vyjednávacích metód doviedlo autora tejto knihy k záveru, že rozhodovanie sa a jednanie s ľuďmi má väčší úspech vtedy, keď vyhodnocujete každého individuálne na emocionálnej úrovni. Ak to nedokážete, ani moc, bohatstvo či racionalita vás neposunie o level vyššie. Rozdiel zbadáte už pri jednoduchom objednávaní si pizze či žiadaní zľavy v obchode.

 

4. Najprv porušte pravidlá (Markus Buckingham aCurt Coffman)

„Čo robia najlepší svetoví manažéri inak.“

Kľúčom k nastaveniu naozaj dobrého manažmentu je zameranie pozornosti na silné stránky každého zamestnanca. Iba takýmto spôsobom naštartujete raketový kariérny posun nielen poverenej osoby ale aj firmy celkovo. Dobrý manažér musí mať na talent „čuch“ a následne zaistiť jeho ďalšie rozvíjanie.

 

5. Na plný plyn (Gary Vaynerchuk)

„ Úspešní podnikatelia spolu s biznisom budujú aj svoj vplyv – je načase, aby ste začali aj vy!“

Gary Vaynerchuk, čarodejník v oblasti digitálneho marketingu č sociálnych sietí a zároveň jeden z najznámejších motivátorov. V tejto knihe hovorí o tom, že neexistuje lepší moment kedy zapáliť svoju vášeň pre vec a začať s vlastným biznisom než práve v tejto chvíli. Tvrdou prácou a neustálym učením viete využiť dostupné digitálne nástroje a pomocou nich vybudovať masívne úspešnú značku. Stačí chcieť.

Galéria: