23. 11. 2017

Ako zanechať dlhotrvajúci dojem v biznise?

Niektorí ľudia sú presvedčení o tom, že ich produkt, služba či povesť sú také dobré, že sa zachovajú v mysliach ľudí navždy. Pravdou je, že aj keď sú všetky uvedené faktory skutočne také dobré, v mysliach ľudí ostávajú len po určitú dobu. Čo si však veľmi dobre pamätajú, je to, ako sa k nim správame, naše zvyky a hodnoty, ktoré vyznávame.

Skutočný záujem

Čokoľvek zmysluplné, čo v živote robíme, zanecháva silnú stopu nielen v nás samých, ale aj v ľuďoch, s ktorými prichádzame do kontaktu. Ľudia cítia, či o nich máme skutočný záujem a robíme svoju prácu srdcom, alebo len za účelom zisku. Taký biznis, ktorého cieľom je len zisk, je prázdny a prázdno necháva aj v ostatných ľuďoch.

Úprimnosť

Naša dôveryhodnosť tiež závisí od našich skutočných úmyslov. Ak sme úprimní k iným, aj náš odkaz smerom navonok je rovnaký. Len vtedy si dokážeme vybudovať skutočnú dôveru a rešpekt. Je pravda, že aj úprimnosť dokáže niekedy zraniť, je to však cesta, ktorá šetrí množstvo času a energie všetkým zúčastneným.

Žiadne súdy

S predchádzajúcim bodom súvisí aj táto charakterová vlastnosť, ktorá zanecháva v ľuďoch príjemný a dlhotrvajúci dojem. Neexistuje totiž žiadny dôvod, prečo by sme mali súdiť kohokoľvek v našom okolí. Ak sa nám správanie iných nepáči, môžeme k nemu zaujať určitý postoj, kedy sa týmto ľuďom napríklad vyhneme. Ich príbeh však nepoznáme a preto nedokážeme skutočne posúdiť, prečo sa rozhodli ísť smerom, ktorým idú a prijať rozhodnutie, ktoré pritom urobili.

Povedať „nie“

Mnohí z nás sú presvedčení o tom, že byť populárnym a nezabudnuteľným znamená s každým vychádzať a vždy ľuďom vyhovieť. Tí z nás, ktorí skúšajú ísť touto cestou, však skôr či neskôr narazia na fakt, že týmto spôsobom postupne zabíjajú seba samého. Všetko má svoje hranice a my ich musíme vedieť postaviť a brániť tak, aby sme sami seba nezničili. Povedať nie na priveľké požiadavky alebo niečo, s čím sa nestotožňujeme, je preto úplne v poriadku a netreba sa toho báť.

Všetko, čo zo seba dáme, sa nám vráti späť. Nemusí to mať rovnakú podobu, ak však dávame dobro, aj k nám budú prichádzať dobré veci a platí to úplne rovnako aj naopak. Ak je naším úprimným cieľom pomoc ľuďom, aj nám sa dostane pomoci a život sa stane zmysluplnejším. Ľudia si možno nebudú pamätať, akej farby je náš produkt, ale vždy si zapamätajú, že sme ich vypočuli a prejavili sme záujem o to, ako sa majú. Je to niečo, čím sa dokážeme odlíšiť od iných a čo nás urobí v očiach iných nezabudnuteľnými.

Galéria: