02. 02. 2018

Ako sa stať úspešným (nielen) vo svojej práci

Každý z nás pokladá za úspech niečo iné a tak sa dá úspech definovať rôznymi spôsobmi. Bez ohľadu na to kde momentálne pracujete, neustále sa musíte snažiť pracovať na svojom profesionálnom rozvoji. Byť oddaným zamestnancom, silným vodcom a čestným človekom dokáže zohrať veľkú rolu pri budovaní akejkoľvek kariéry. Posilnenie a rozvíjanie vašich profesionálnych zručností, budovanie profesionálnych vzťahov a dostatočná motivácia napredovať vám môže pomôcť dosiahnuť vysnívaný kariérny úspech a spokojnosť v práci.

Rozvíjajte svoje schopnosti

Posilnite svoje predajné zručnosti: Bez ohľadu na to, v akej oblasti podnikania pracujete, predaj je pravdepodobne dôležitou súčasťou vášho odvetvia. Dokonca aj keď v skutočnosti nepracujete v predaji, ako profesionál budete musieť byť schopní predávať svoje nápady, projekty a spoluprácu.

Precvičujte si vaše komunikačné zručnosti: Komunikačné zručnosti vám pomôžu nielen v pracovnom živote, ale aj v osobnom živote. Spôsob komunikácie môže ovplyvniť prvý dojem, ktorý z vás majú iní a môže vás kariérne posunúť vyššie alebo otvoriť nové pracovné príležitosti.

Nezanedbávajte prácu na medziľudských vzťahoch: medziľudské vzťahy sú nevyhnutné, ak chcete byť súčasťou profesionálneho tímu. Schopnosť stretnúť sa s ostatnými a spolupracovať sú dôležitými súčasťami akéhokoľvek podnikania.

Získavajte vodcovské schopnosti: Ak sa snažíte o to stať sa úspešným vo svojej práci, pravdepodobne sa chcete dostať na nejakú vedúcu pozíciu, alebo rolu. Najlepší spôsob, ako sa pripraviť na takúto úlohu - a preukázať svojim nadriadeným, že ste prirodzeným vodcom - je rozvíjať svoje vodcovské schopnosti ešte skôr, ako sa na túto pozíciu dostanete.

Budujte si profesionálne vzťahy

Poskytnite pomoc ešte pred jej požiadaním: Je to jednoduchý a veľmi účinný spôsob ako sa oddeliť od ostatných kolegov a dostať sa do pozornosti nadriadených.

Ukazujte ocenenie pri každom kroku: Človek dokáže v zamestnaní ľahko nadobudnúť mylný pocit, že je jeho práca dôležitejšia ako práca iných. Žiadna pozícia na mieste vášho zamestnania by nemohla fungovať bez neúnavného úsilia nespočetných ďalších pracovníkov. Ak chcete vybudovať silné profesionálne vzťahy, musíte rešpektovať a oceniť každého, s kým pracujete, a každého, kto pracuje pre vás.

Zaujímajte sa o svojich spolupracovníkov a zamestnancov: Ak chcete vybudovať a podporovať silné profesionálne vzťahy, zaujímajte sa aj o životy vašich spolupracovníkov a zamestnancov.

Precvičujte si networking: Networking je v dnešnej dobe dôležitý spôsob budovania a rozširovania profesionálnych vzťahov. Bez ohľadu na váš vek musíte byť vybavený potrebnými zručnosťami pre prácu s modernými technológiami.

Prevezmite kontrolu nad svojou kariérou

Prevezmite zodpovednosť za svoje činy: Nemusíte tak byť skromný pri vašich úspechoch (netreba to ale preháňať),ale musíte tiež prevziať zodpovednosť za vaše chyby. Nepokúšajte sa zhadzovať vinu na iných a nebuďte príliš defenzívni voči vašim chybám. Jednoducho prijmite, že došlo k chybe, zistite, čo ste mali urobiť inak, a zo všetkého sa poučte.

Motivujte sa sami: Musíte sa spoliehať sami na seba a nájsť v sebe silu a zodpovednosť byť svojim vlastným motivátorom. To znamená, že si vyberáte prepočítané a vedomé riziká, prichádzate s novými nápadmi a neustále dodržiavate svoj harmonogram.

Naučte sa poprosiť: Či už o pomoc, o vysvetlenie alebo o povýšenie, musíte byť ochotný a schopný sa spýtať. Ak vám nie je niečo jasné v práci, požiadajte o objasnenie. Ak potrebujete pomoc s projektom, opýtajte niekoho. Ak chcete získať povýšenie alebo zvýšenie platu, musíte si o to požiadať.

Stanovte si ciele múdro: Ciele sú dôležité pre váš osobný, i profesionálny život. Dávajú vám a vášmu životu väčší zmysel. Je však dôležité, aby ste si stanovili ciele, ktoré sú rovnako prospešné, dosiahnuteľné, špecifické, zamerané na výsledky a viazané do určitého času.

Galéria: